Artykuł sponsorowany

Płynny czy w proszku jaki barwnik spożywczy wybrać?

Płynny czy w proszku jaki barwnik spożywczy wybrać?

Płynny czy w proszku — jaki barwnik spożywczy wybrać? To pytanie zadaje sobie wielu pasjonatów kulinariów, którzy pragną wprowadzić do swoich potraw więcej kolorów i estetyki. Należy jednak pamiętać, że zarówno warianty płynne, jak i barwniki w proszku mają swoje zalety i wady. Co wyróżnia obie te formy? Jaka jest lepsza?

Co wyróżnia płynne barwniki spożywcze?

Płynne barwniki spożywcze to jedne z najpopularniejszych produktów stosowanych w celu dodatnia koloru do potraw. Są to skoncentrowane roztwory barwników, które łatwo się rozpuszczają i mieszają z innymi składnikami. Ich główną zaletą jest łatwość użycia — wystarczy dodać kilka kropel do ciasta lub kremu, aby uzyskać intensywny i równomierny kolor. Inny atut płynnych barwników to szeroki zakres zastosowań i wiele dostępnych wariantów, m.in. beta karoten lub annatto. Należy jednak pamiętać, że w niektórych sytuacjach wpływają na konsystencję potraw.

Czym są barwniki spożywcze w proszku?

Barwniki spożywcze w proszku to druga opcja, która cieszy się popularnością wśród miłośników pieczenia i gotowania. W przeciwieństwie do płynnych barwników te są substancjami stałymi i mają postać drobnych granulek. Wystarczy niewielka ich ilość, aby uzyskać intensywny kolor. Są one produktami uniwersalnymi. Stosuje się je głównie do barwienia koncentratów spożywczych takich jak budynie, galaretki, kisiele czy też ciasta w proszku.

Należy pamiętać, że podobnie jak warianty płynne powinny być przechowywane w miejscach zacienionych w szczelnie zamkniętych opakowaniach. Nie wymagają jednak trzymania ich w niskich temperaturach. Ponadto nie wpływają one na konsystencję potrawy tak jak płynne odpowiedniki. Należy jednak przy tym pamiętać, że wymagają one większej precyzji przy dodawaniu do potraw i czasem trudniej rozpuszczają się w płynach. W przypadku nieodpowiedniego wymieszania mogą pozostawiać grudki.

Jakie barwniki spożywcze wybrać — w proszku czy w formie płynnej?

Przede wszystkim dobrze stawiać na produkty, które oferuje renomowany producent barwników spożywczych. Wybór pomiędzy płynnymi a proszkowanymi barwnikami spożywczymi zależy przede wszystkim od tego, jaki produkt chcesz zabarwić. Do produktów płynnych możesz wybrać warianty w płynie, jednak należy przed zakupem upewnić się, że dany barwnik rozpuści się w konkretnym produkcie, np. do sosów i kremów tworzonych na bazie tłuszczu, należy dodawać produkty rozpuszczalne w tłuszczach lub warianty w proszku. Natomiast do produktów w proszku, najlepiej sprawdzą się barwniki w proszku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.